Praktische fittips

Wie zich fit voelt, leeft lekkerder. Om in vorm te blijven, hoef je echt niet elke dag naar de sportschool. Op deze pagina hebben we tien praktische beweegtips voor een goede conditie op een rijtje gezet. 

Dagelijkse portie beweging

Meer energie, rust in je hoofd, een strak lijf en minder kans op diabetes of hart-en vaatziekten. Er zijn redenen genoeg om voldoende te bewegen. Vijf dagen per week een half uur tot een uur matige inspanning per dag, zo luidt het advies aan volwassenen.

Veel mensen brengen hun leven vooral zitten door: op kantoor, in de auto of voor de t.v. Ze hebben geen tijd of energie om meerdere keren per week naar de sportschool of het voetbalveld te gaan. 

10 Beweegtips

Herkenbaar? Met onderstaande tips kom jij ook aan je dagelijkse portie beweging. 

  1. Woon je dichtbij je werk? Ga lopen of pak de fiets. Je begint de dag met een fris hoofd, ziet weer eens wat anders en bent binnen de stad vaak nog sneller ook. 
  2. Bus of tram gemist? Loop vast naar de volgende halte.
  3. Loop vaker binnen bij collega's of medewerkers. Dat is niet alleen leuk, het is minstens zo effectief als een e-mail of telefoontje. 
  4. Maak tijdens de lunchpauze een wandeling. Een prima gelegenheid om de omgeving van je werk te verkennen, inspiratie op te doen of bij te praten met collega's.
  5. Neem de trap. Waarom zou je nog in een overvolle lift stappen als je in het trappenhuis aan je conditie kunt werken?
  6. Maak regelmatig je huis schoon. Je verbrandt dan bijna net zoveel kilocalorie├źn als bij een uur aerobics.
  7. Doe het zelfde met de tuin.
  8. Sla de wasstraat over en was de auto met de hand. Goed voor jou en voor je portemonnee. 
  9. Breng je kinderen met de fiets naar school. Daarmee maak je ze meteen wegwijs in het verkeer.
  10. Ga je graag uit? Verruil dan eens die barkruk voor de dansvloer.

  • Burgemeester Lambooylaan 3
    1217 LB Hilversum
  • Tel: 035-5433455
    Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Copyright 2020 - Kenniscentrum suiker & voeding
Voor meer wetenschappelijke informatie, bezoek www.kenniscentrumsuiker.nl